Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016

Ο ΟΛΠ και το κινέζικο 'κόλπο' του Δραγασάκη

Πώς η αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών έγινε, μόλις σε 60 ημέρες, Cosco και… ξερό ψωμί! 

 

Η αποσφράγιση των προσφορών για την πώληση του ΟΛΠ δεν επιφύλασσε εκπλήξεις καθώς, άλλη μια φορά, οι Κασσάνδρες επιβεβαιώθηκαν και η προσφορά ήταν μόνο μία, της Cosco, όπως προδιαγραφόταν από το προγεφύρωμα που έχει αποκτήσει στον Πειραιά και τους κυβερνητικούς χειρισμούς.
Αναμενόμενη ήταν και η κίνηση του ΤΑΪΠΕΔ να ζητήσει «βελτιωτική προσφορά».  Προφανώς, άλλωστε,  η κινεζική εταιρεία έχει… προεξοφλήσει αυτή την κίνηση και την έχει λάβει υπόψη της ήδη, από το πρώτο στάδιο, προσφέροντας  τίμημα που να μπορεί εύκολα να… βελτιωθεί παραμένοντας σε «λογικά πλαίσια».
Σε κάθε περίπτωση τα περιθώρια «πιέσεων» από την πλευρά του ΤΑΪΠΕΔ είναι πολύ περιορισμένα, αφού οι… οκτώ μνηστήρες για τους οποίους έκαναν λόγο τα σχετικά ρεπορτάζ κάποτε, έγιναν στην πορεία μόνο τρεις, για να καταλήξουν –στις αρχές Δεκεμβρίου- σε δύο,  και να μείνει στον απόηχο αυτού του success story μόνο ένας!
Με την Cosco λοιπόν ξεκίνησαν όλα και στην Cosco ξανακαταλήγουν.  Ενδιάμεσα βέβαια,  το  σίριαλ είχε πολλά επεισόδια. Πρώτα είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ, ως αξιωματική αντιπολίτευση τότε, να σηκώνει  τη σημαία της ακύρωσης των διαγωνισμών πώλησης των λιμανιών. Ανεβάζοντας μάλιστα πολύ τους τόνους , δήλωνε «προς πάσα κατεύθυνση» ότι «θα αναζητηθούν ευθύνες για τη ζημιά που προκαλείται στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ  από την πολιτική της συγκυβέρνησης των Μνημονίων και της κοινωνικής καταστροφής»
Μετά είχαμε τον ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση και τον Θοδωρή Δρίτσα στις πρώτες του δηλώσεις ως υπουργός Ναυτιλίας να επιμένει ότι «Ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού παραμένει, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματάει εδώ».
Τίποτε δεν σταμάτησε βέβαια! Αντίθετα, πριν να κλείσει μήνας από την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης, ο Αλέξης Τσίπρας , «ευτυχής» όπως δήλωσε επειδή βρισκόταν στην κινεζική φρεγάτα Changbai Shan που είχε καταπλεύσει στον Πειραιά, διαβεβαίωσε ότι «θα στηρίξει και θα ενδυναμώσει τις κινεζικές επενδύσεις» στο πρώτο λιμάνι της χώρας.
Κρατώντας πάντως τα προσχήματα, ο πρωθυπουργός συμπλήρωσε ότι  «Στο πλαίσιο αυτό θα αναζητήσουμε νέους τρόπους συνεργασίας του ελληνικού κράτους με κινέζικους φορείς» και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ «κρύφτηκαν» πίσω από αυτή τη δήλωση και συνέχισαν να διατείνονται ότι τίποτε δεν είχε αλλάξει.
Χρειάστηκε μόλις ένας μήνας ακόμη, και μια μάλλον άκομψη για τον Δρίτσα παρέμβαση του Γιάννη Δραγασάκη από το… Πεκίνο, για να κατέβουν οι σημαίες κατά της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και να ανέβουν οι νέες, της «προσαρμογής» και του «πραγματισμού» .
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, πετώντας στο καλάθι των αχρήστων όσα είχαν πει μέχρι τότε, δήλωσε ότι «Η διαγωνιστική διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς θα ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες» και χαρακτήρισε «παράδειγμα της αμοιβαίας επωφελούς συνεργασίας» μεταξύ των δύο χωρών και «μεγάλης σημασίας για την Ελλάδα», την παρουσία της Cosco στην χώρα μας.
Όσα παρέλειψε τότε, ως ευκόλως εννοούμενα, ο κ. Δραγασάκης, μας τα «είπε» χτες η αποσφράγιση της μίας και μοναδικής προσφοράς για τον ΟΛΠ.
                                                                                                                      Πηγή

1 σχόλιο :

Τσαλήμογλου Γιάννης είπε...

Εδώ ο κόσμος καίγεται και κάποιοι κάνουν ταξιδάκι και καλά δήθεν ομάδα εργασίας στο IDC.Στην ομάδα εργασίας ήταν ένα μέλος και ένας αναπληρωματικός τώρα πως έγιναν τέσσερις στην αποστολή?Μόνο δ.σ δεν κάνουμε. Και γιατί άλλωστε? μήπως συμβαίνει τίποτα σοβαρό? όλα πηγαίνουν μια χαρά.Δίνω τα συγχαρητήρια μου στο αγαπητό μας προεδρείο για την στάση που κρατάει σε αυτή την φάση που βρισκόμαστε.