Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

«Μήνυμα» του Κινέζου πρέσβη για τον ΟΛΠ...


Μέχρι το τέλος του μηνός σκοπεύει η κυβέρνηση να «κλείσει» τη μεταβίβαση του ΟΛΠ στη Cosco ώστε να πραγματοποιηθεί χωρίς… αναταράξεις το επίσημο ταξίδι του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη Κίνα.

Με αυτό το χρονοδιάγραμμα κινείται η κυβέρνηση και θα επιδιώξει σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, να έχει εγκριθεί μέχρι τις 25 Ιουνίου από τη Βουλή η νέα Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και ΟΛΠ ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή την στιγμή μόνο από την Ελλάδα έχει γίνει γνωστό ότι η επίσκεψη του κ. Τσίπρα στο Πεκίνο θα γίνει από τις 2 μέχρι και τις 6 Ιουλίου, χωρίς ακόμα να έχει υπάρξει ανάλογη «επισημοποίηση» από πλευράς Κίνας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στελέχη της Πρεσβείας της Κίνας στην Αθήνα, ακόμα και ο ίδιος ο πρέσβης Zou Xiaoli έχουν διαμηνύσει προς κάθε κατεύθυνση πως για να γίνει με επιτυχία το ταξίδι του Έλληνα πρωθυπουργού στη Κίνα,πρέπει να έχει τελειώσει το θέμα της παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά...

Μάλιστα, ο κ. Xiaoli σε ομιλία του στο Σινο-Ελληνικό Σεμινάριο Ναυτιλίας, που έγινε, την Παρασκευή 10/6, σημείωσε ότι:

«Η Ελλάδα ανακοίνωσε την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα τον ερχόμενο Ιούλιο (…) Αυτή η επίσκεψη θα είναι μεγάλης σημασίας. Οι ηγέτες των δύο χωρών θα συζητήσουν σχέδια διμερούς συνεργασίας για το μέλλον σε διαφόρους τομείς, γεγονός που θα εγκαινιάσει νέα επίπεδα στις σχέσεις Ελλάδας-Κίνας».

Ωστόσο, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει τη σημασία, που έχει για τη Κίνα η ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά λέγοντας ότι:
 «Αποτελεί το «κεφάλι του δράκου» (δλδ τον κορμό) της συνεργασίας μας και αντιπροσωπεύει την εμπιστοσύνη και την ελπίδα μεταξύ μας» για να συμπληρώσει ότι «αναμένουμε το Ελληνικό Κοινοβούλιο να εγκρίνει την «Συμφωνία Παραχώρησης», σύντομα»

Πάντως, νομικοί κύκλοι έλεγαν ότι προϋπόθεση για να φτάσει στη Βουλή η Σύμβασης Παραχώρησης είναι να έχει εκδοθεί απόφαση τουλάχιστον από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, στην οποία προσέφυγαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζόμενων.

Στο μεταξύ, ο πρέσβης της Κίνας στην ίδια ομιλία του ανέφερε ότι «η Ελλάδα θα έχει έναν μοναδικό ρόλο στην ανάπτυξη της Πρωτοβουλίας «Ζώνη και Δρόμος», η οποία ξεκίνησε δύο χρόνια πριν από τον Κινέζο Πρόεδρο και «αγκαλιάστηκε» θερμά από τη διεθνή κοινότητα» για να διαβεβαιώσει ότι:

« Προσπαθώ επίσης να καταστήσω κατανοητό στην ελληνική κοινότητα πως η Κίνα είναι ειλικρινής συνήγορος του αμοιβαίου σεβασμού, της ισότητας και του κοινού οφέλους με σκοπό την επίτευξη win-win αποτελεσμάτων, τα οποία υποστηρίχτηκαν από αληθινές ενέργειες. Η στρατηγική σημασία των σχέσεων Κίνας-Ελλάδας αντανακλάται σε όλους του τομείς, στις πολιτικές, οικονομικές, πολιτιστικές, κοινωνικές και διαπροσωπικές ανταλλαγές, ο αντίκτυπος των οποίων ξεπερνά το διμερές πεδίο και αγγίζει την ευρύτερη περιοχή και όλο τον κόσμο».

Η κρουαζιέρα

Πάντως, σταδιακά αρχίζουν να εμφανίζονται μια σειρά από… αγκάθια στη διαδικασία παραχώρησης καθώς πληροφορίες φέρουν τους τουλάχιστον τους δύο μεγάλους παγκόσμιους Ομίλους της κρουαζιέρας, τη Carnival και τη Royal Caribbean να είναι προβληματισμένοι από το ενδεχόμενο ανάληψης του τομέα της κρουαζιέρας από τη Cosco.

Αυτό είχε γίνει γνωστό από τις αρχές του χρόνου και ενώ ολοκληρωνόταν η διαδικασία παραχώρησης του λιμανιού, με αποτέλεσμα στελέχη της Cosco Pacific που έχει υπό τον έλεγχό της τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων να διαβεβαίωναν, ανώνυμα, ότι στόχος της εταιρείας θα παραμείνει η ανάδειξη του Πειραιά ως ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας του κόσμου.

Μάλιστα, τον περασμένο Μάρτιο στελέχη της Cosco μαζί με στελέχη του ΟΛΠ βρέθηκαν στο Μαϊάμι στη μεγάλη ετήσια έκθεση κρουαζιέρας, Cruise Shipping, όπου είχαν συναντήσεις με στελέχη των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο, δίνοντας διαβεβαιώσεις για την ομαλή συνέχιση της λειτουργίας του τομέα της κρουαζιέρας και ακούγοντας επισημάνσεις και παρατηρήσεις από τη δική τους πλευρά.

Όμως, όπως φάνηκε τις τελευταίες ημέρες κατά την επίσκεψη στην χώρα μας κορυφαίων στελεχών εταιρειών κρουαζιέρας με αφορμή των Ποσειδωνίων υπάρχει ακόμα επιφυλακτικότητα απέναντι στις προθέσεις της νέας διοίκησης του λιμανιού του Πειραιά για την κρουαζιέρα.

Άλλωστε, όπως είναι γνωστό ο αριθμός των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις προσεγγίσεις που μπορούν να γίνουν και σε άλλα ελληνικά λιμάνια.
 Όμως, κάτι τέτοιο παρουσιάζει πολλά προβλήματα λόγω έλλειψης των αναγκαίων υποδομών.

Δεν υπάρχουν σχόλια :